از سواد رسانه تا تربیت رسانه ای

آیا در عصر دیجیتال مهارت های لازم در زندگی را داریم؟

معرفی دوره

به نام و به یاد او

سواد رسانه مهم یا تربیت رسانه؟

این روزها بازار رسانه و بحث سواد و یا مهارت های رسانه ای رونق بیشتری دارد. عده ای با ورود به بحث تولید محتوا در فضای مجازی توانسته اند استعداد های خود را بروز دهند و بتوانند نقشی از این بازار بزرگ داشته باشند، اما به راستی تا چه اندازه ما با مهارت های آشنایی با رسانه آشنا هستیم؟ اگر ما این مهارت ها را بدانیم چه قدر کارهای ما موثر تر می شود؟ اگر ما بخواهیم دیگران را هم به این فضا دعوت کنیم چه گونه باید این مهارت ها را به آن ها آموزش دهیم.

 

راهکار تقویت تفکر انتقادی 

مهارت تفکر و تحلیل گری از جمله محورهای کلیدی محسوب می‌شود.

در گذشته، بحثهای تحلیل گری و مهارتهای تحلیلی عموماً مورد توجه گروه‌های خاصی مانند مدیران ارشد و مشاوران مدیریت قرار می‌گرفت.

اما شرایط امروزی زندگی ما به گونه‌ای است که می‌توان گفت  تفکر نقادانه از پیش‌نیازهای رشد، موفقیت، رقابت و بقاء محسوب می‌شود. 

برخی از کاربردهای تفکر نقادانه به شرح زیر است:

  • چگونه سوالات بهتری بپرسیم و پاسخ‌های بهتری مطرح کنیم.
  • چگونه مستدل‌تر و عمیق‌تر فکر کنیم، حرف بزنیم و بنویسیم؟
  • چگونه میزان محکم بودن و نیز خطاهای احتمالی استدلال‌های مختلف را ارزیابی کنیم؟
  • چگونه دانسته‌ها و باورها و شناخت‌مان از جهان را پالایش کنیم و از تعصب و تنگ نظری و پیش‌داوری فاصله بگیریم؟
  • چگونه شفاف‌تر فکر کنیم و حرف‌ها و نظر‌ها و استدلال‌هایمان را به شیوه‌ای شفاف‌تر و متقاعدکننده‌تر به دیگران منتقل کنیم
    در این کارگاه چند راهکار بسیار مهم درباره تقویت این تفکر و مهارت مهم ارائه شده است.

 

معرفی اثر تماشاگر و نقش آن در رسانه

فرض کنید صبح زود در یک جاده‌ی خلوت در حال رانندگی هستید. در کنار جاده ماشینی حامل یک خانواده را می‌بینید که از جاده خارج شده و چپ کرده و به نظر می‌رسد که سرنشینان نیاز به کمک فوری دارند. چقدر احتمال دارد که به آن‌ها کمک کنید یا با گروه‌های امداد تماس بگیرید؟

حالا فرض کنید همین اتفاق در طول روز در یک جاده‌ی شلوغ و پرترافیک می‌افتد. این بار عکس‌العمل شما چیست؟ آیا باز هم به کمک می‌شتابید و با گروه‌های امداد تماس می‌گیرید؟ یا با خودتان می‌گویید: «بالاخره در میان کسانی که از این‌جا عبور می‌کنند، کسی هست که بایستد و کمک کند.»

به نظر می‌رسد با زیاد شدن تعداد تماشاگران، احتمال و انگیزه‌ی کمک کردن کاهش پیدا می‌کند. این همان چیزی است که به عنوان اثر تماشاگر یا ‌Bystander Effect شناخته می‌شود.

 

این کارگاه برای چه کسانی مفید است؟

این کارگاه را می تواند برای کسانی که می خواهند در رسانه کار فرهنگی و یا آموزش سواد رسانه ای انجام دهند مفید باشد و نقشه راه درستی از کار رسانه ای داشته باشیم.

 

هزینه این آموزش چقدر است و چگونه باید ثبت نام کنیم؟

وقتی نام سرمایه‌گذاری می‌آید، همه به فکر طلا، سکه، مسکن، بورس و یا ارز دیجیتال می‌افتند. این‌ها سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندی هستند، اما تا به حال به سرمایه‌گذاری‌های نامحسوس فکر کرده‌اید؟

آموزش یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌هاست. هر آموزشی نه تنها برای خودمان مفید است بلکه می‌تواند برای نسل‌های آینده هم کاربرد داشته باشد. اگر خودتان به فردی هدفمند تبدیل شوید، نتایج آن را در دراز مدت خواهید دید، وضع زندگی‌تان بهتر خواهد شد، پول و درامد بیشتری کسب خواهید کرد و احساس ارزشمندی، وجودتان را فرامی‌گیرد.

تازه؛ این سرمایه‌گذاری نیاز به هیچ پولی ندارد، به صورت رایگان بهترین محتوا را در اختیارتان گذاشته‌ایم. از دیدن آموزش‌ها لذت ببرید…!

 

📌چگونه این کارگاه را مشاهده کنیم؟

شما عزیزان می توانید طبق عکس زیر وارد سایت شوید و دوره خود را فعال کنید. در ضمن تمامی کارگاه های شما در قسمت دوره های من پروفایل شما قابل بازدید است.

توضیحات فعالسازی دوره ها در سایت👇

 

سرفصل های دوره

درس 1 - 1 : تماشای کارگاه

افزودن دیدگاه

برای ثبت دیدگاه خود، لازم است در سایت عضو شده یا وارد حساب کاربری خود شوید.

1 فیلم
هزینه دوره :
رایگان